Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-13, 11:32   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

I "Hva leser du tråden" kom det opp spørsmål om leseglede og å lese bøker man ikke liker etc.

Jeg er ikke helt fremmed med at jeg kan få lesepauser på uker og måneder om jeg sitter fast i en bok som er vanskelig, kjedelig eller bare ikke appellerer til meg. Samtidig liker jeg å utfordre meg selv litterært og å gape over litt mer enn favorittforfatterne mine (som stort sett er bestselgere som skriver pageturner etter pageturner med gode historier). Jeg kan godt lese bøker som ikke er 100% optimale på alle måter uten å føle meg fristet til å gi opp, og jeg trenger ikke elske boken og kose meg hvert sekund for å like den, men enkelte bøker har bare fått meg til å ikke å lese på veldig lenge.

Bøker jeg kommer på i farta som har drept leselysten min er feks. Erobreren av Jan Kjærstad, Mitt navn er Karmosin av Orhan Pamuk og Juvikingar av Olav Duun. Alle disse er ufullført og har ført meg inn i uker og måneder med ungpikebok- og ukebladlesing.

Andre som har opplevd at bøker midlertidig har tatt bort leselysten?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 07-01-13 kl 11:43.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat