Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-20, 13:52   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ellers syns jeg det også er verdt å ha med at det i tillegg til drapet på Johanne, handler rettssaken om angrepet på moskeen. Det er kjempeviktig å ikke glemme Johanne, for vold og drap på adopterte er noe som ofte overses og underkommuniseres, men i det gjør angrep på muslimer også.

Litt usikker på hvordan det norske rettsystemet virker? I USA får man jo staff for "alt" (og kan jo derfor få straff på 300 år ...) I Norge har vi maksimalstraff og slik sett blir den "groveste" forbrytelsen vurdert?

Tror feks ikke ABB ble dømt for drapene og skadene han forvoldte, men for terrorhandlingen. Samme gjelder Barneheia, de ble dømt for drap. Vil tro det samme gjelder her? Det er terrorhandlingen som skal vurderes: Ikke drapet på Johanne eller angrepet på Moskeen, men begge under ett som terrorhandling?

(Jeg er ikke sikker, dette er bare noe jeg tror)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat