Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-18, 12:23   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Spennende Nå er ikke dette fordi jeg ønsker å slanke meg, leve sunnere eller oppnå mer stabilt humør jeg vil lese om dette. Det er bare "nerdegenet" som kicker inn. Men jeg vil jo lese ting som er sant da.

Men mye (som jeg vet) er tull er bra laget. Jeg begynner å forstå hvorfor folk tror på konspirasjonsteorier. Det er veldig vanskelig å vite hva som er sant når man ikke kan vurdere kildene. (og kanskje spesielt på ting som feks mat som er så mye mer enn "bare" kjemi)

Jeg syns egentlig ikke det er så vanskelig å google frem ok bakgrunn, jeg. Jeg har jo bakgrunn fra kjemi, da, det hjelper.

For å ta dette med ph-dietter/syre-base-balanse:

Man kan komme over denne her, og lese en stund og tenke at det er ganske greit forklart, men på et eller annet tidspunkt så røper de seg, som oftest ved at de skal selge noe. Eller anbefaler en superenkel fix.
http://ph-bodybalance.com/norsk/syre_base/

Sitat:

Du kan la kroppen din produserer bikarbonat selv ved å drikke alkalisk vann.

og DER røpte de seg.

Saksynt KAN være en ok kilde til å finne gode artikler om temaet, men Tjomslid er ofte ganske lettvint og overfladisk:
https://tjomlid.com/2013/04/12/hvorf...r-ikke-virker/

Men der kan man scrolle nedover kommentarfeltet og hoppe bukk over alle gærningene, men så dukker det opp en fysiolog som gir litt hint videre, til at det handler om ph-regulering, og effektene av det, ikke selve ph.

Og da jeg leste om dette sist, så fant jeg til slutt en artikkel som var ganske balansert og viste til studier som antydet negative effekter på blant annet skjelett og muskler av et syredannende kosthold, fordi kroppen bruker av ressurser derfra for å utføre denne reguleringen, men at det var gjort for lite forskning til å kunne si mer. "Flere studier er nødvendige for å kunne si noe sikkert om..." er ofte et hint om at man leser en relativt seriøs artikkel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat