Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-21, 22:58   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens pressekonferanse - oppfordring

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

På de aller fleste skoler er det ventilasjonsanlegg som sørger for luftsirkulasjon og rensing av luft gjennom filter.

Jeg har (i det minste tidligere) hørt at vedlikeholdet ved norske skoler generelt sett er ganske dårlig. Jeg ville blitt overrasket om ventilasjonssystemene nå var såpass gode at de faktisk skiftet ut luften i et rom hver time. Men jeg tar kanskje feil? Har du kilder som sier at ventilasjonen er god?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

I tillegg lufter nok mange lærere ut etter timen i friminuttene.

Mitt poeng er at dette ikke bør være på nivå av "mange lærere lufter nok i friminuttene". Jeg mener at det bør være på nivå av "i friminuttene skal det luftes" på samme vis som man nå skal vaske eller sprite hendene og bruke munnbind. Det er et svært lite inngripende tiltak som muligens kan redusere smitte ganske kraftig.

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg leser gjerne mer om luftsmitte om du har link. Interessant problemstilling, spesielt i lokaler uten ventilasjonsanlegg.

Det er denne her jeg virkelig har fattet interesse for og sett delt tidligere:
https://english.elpais.com/society/2...h-the-air.html

Dette er vel ikke forsknings om sådan, men slik jeg forstår det er det snakk om en matematisk modell. Hvis denne modellen er korrekt, så tolker i alle fall jeg den til å si at korte besøk/interaksjoner med folk som er smittet vil ikke være problematiske. Det problematiske er å være sammen over lang tid og i et rom som ikke ventileres (via ventilasjon eller mekanisk ved at man lufter).

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat