Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-21, 13:10   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rådgivning - studiespes vs yrkesfag

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Her på nordvestlandet har skulane vore flinke til ein balanse i dette og på infomøte har ein brukt mykje meir tid på Y-veien enn studiespes.veien. Omdømmet til dei "maskuline" yrkesfaga som TIP, elektro, Fiske og sjøfart (eller heiter det noko anna?) er godt her medan spesielt helsefag blir snakka ned. Eg trur det handler om det behovet regionen har for flinke fagfolk innen industri og håper det ikkje handler om kjønn.

I de fleste andre deler av landet er også fordelingen mellom studiespes og yrkesfag langt jevnere.

I den statistikken ser jeg at ditt gamle fylke ligger på omtrentlig landsgjennomsnittet med 60/40, mens Oslo er på 80/20. Sånn sett er skolen til snuppa midt på treet i Oslosammenheng, så jeg kan gladelig forestille meg at fordelingen er langt nærmere 100 en del steder på vestkanten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat