Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-21, 14:09   #54
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ting som taler for Kristiansen er:
- Sentrale vitner som kun har observert Andersen i Baneheia er ikke tatt med i rettsaken.

- Telefonen til Kristiansen har ikke befunnet seg i området i det aktuelle tidsrom. Det er sendt flere sms fra andre baser i tidsrommet.

- DNA analysen med markørene som er lagt til grunn, omfatter ca 50% av norges mannlige befolkning. DNA analysene på Andersen peker rett på han, men aldri funnet noen DNA som peker rett på Kristiansen.

- Kripos sin analyse hvor det fremkommer at det er sannsynlig at det kun er en gjerningsperson. Rettsmedisinerne påpeker at knivstikkene som er påført jentene er tilnærmet identiske, så det antas at det er samme person som har utført stikkene.

- Avhørsmetodene til Andersen og endrede svar flere ganger under avhør og i rettsaken.

Dette er godt oppsummert. Jeg har også hørt om et vitne som observerte en mann med to jenter i Baneheia i det aktuelle tidsrommet, men denne vitneobservasjonen ble ikke fulgt opp videre.

I tillegg mener jeg har lest at i gjerningsmannsprofilen som ble utarbeidet, så kom det fram at dette er en type handling som det er vanskelig å se for seg at to stykker har samarbeidet om. Det er så ekstreme handlinger at det er vanskelig å se for se at to ulike personer er i samme modus samtidig.

Likevel, jeg håper også VK er skyldig rett og slett fordi alternativet er for vanskelig å tenke på. 21 år i fengsel and counting..

Timar er aktiv nå   Svar med sitat