Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-10, 14:21   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom mye nettsurfing og depresjon?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sånn rent synsete, ut fra egen og andres erfaring, så tror jeg heller at deprimerte trekkes til nettet enn at nettet gjør folk deprimerte. Å surfe på nettet (eller å treffe folk på nettet) er en aktivitet med veldig lav terskel sammenlignet med mye annet; man trenger lite overskudd og lite tiltakslyst for å orke å holde på med det.

For meg er ikke nettet "virkelighetsflukt", men det kan være "flukt" fra å gjøre andre ting, som kanskje kunne hatt bedre effekt på det generelle velværet (arbeid, trening, matlaging, sosial omgang), og sånn sett kan det virke negativt. Samtidig kan nettet gi et minimum av sosial omgang og kontakt med omverdenen i en periode der man ikke orker å gjøre så mye, og som sådan kan det ha positiv effekt.

Ganske enkelt å svare i tråder når noen har svart det jeg hadde tenkt å si. Derfor fyller jeg bare på under med et aldri så lite: Enig!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat