Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-15, 16:54   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har noen prøvd kjemisk peeling hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sorry! Det slang seg med et par stavelser for mye.

Å bruke kremer med noe syre i seg syns jeg er noe helt annet enn en kjemisk peel-hjemmekit. Jeg tåler dog ikke slike kremer heller.

Jeg har altså en gelepeeling med lactic acid/melkesyre, men det er en mye mer skånsom syre for tørr og sensitiv hud (og selvsagt ikke like skummel). Men det er snakk om 1-4 minutters virketid for min del, og da ser huden ut som om man har vært hos hudpleier. Men for mye av det gode, og jeg får perioral dermatitt, og min hud trives bedre jo mindre jeg gjør med den.

Jeg tenker at urenheter på rygg muligens må behandles medikamentelt for å fjerne årsaken til problemet. En peeling vil kun virke i huden, og ikke gjøre noe med årsaken til hvorfor urenhetene oppstår.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat