Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-17, 11:41   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har den softismaskinen de har på OBS nå?

Hvordan endte dette, Dixie?

Jeg skal forsåvidt ikek lage melkefri softis, men jeg har lyst å lage softis.

Vi har den en anelse ubrukelige ismaksinen fra phillips med fryseelement i bunnen og den softismaskinen fra obs som tråden handelr om. Første forsøk på softis for noen år siden gikk ikke så bra uten at jeg helt husker hva som gikk galt.

Men 17. mai er hos oss i år. Tradisjonen tilsier softis som vi må reise et stykke avsted for å spise (helst på Stuen må vite, for den som er kjent i Ålesund)

Mamma har fått dobbeltsidig lungebetennelse og ligger på sykehuset og jeg ser ikke for meg at om hun har spist middag her at de skal dra til byen for å kjøpe is. Og jeg hade rett og slett lyst å lage softis.

Men utfordringene står i kø
*Jeg husker at det gikk galt, men ikke helt hva.
*Jeg husker at den var bitteliten, vi er 7 voksne og 5 barn... det går ikke opp. Softis skal vel helst ikke lages og legges i fryseren for innfrysing (da kunne jeg jo begynt nå og laget i mange omganger) for da er den gjerne ikke... soft....

Jeg fant overraskende nok oppskriftsheftet til den softismaskina (men ikke til den andre, som jeg minnes egentlig lager gasnke .... soft is. Men ikke til 12.
Det demrer for meg at gelatinen var noe av det som klusset det hele, jeg er ikke godvenn med slikt.

Men jeg har fortsatt lyst å lage softis.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat