Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-18, 11:07   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romslig beltestol

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Siden 3 stoler i baksetet på våre biler blir for trangt så lar jeg ofte den eldste på snart 9 sitte foran, i beltestol, med avslått airbag.
Men det må da være tryggere for barn å sitte i baksetet? Synser bare her altså, men airbagen er jo der for en grunn, og slår man den av så mangler man den beskyttelsen den gir i frontkollisjon
Jeg blir ikke helt enig med meg selv og mannen, men ville det ikke vært tryggere for henne å sitte på pute i baksetet (får nok plass til 2 seter pluss pute) enn beltestol i forsetet?

Jeg har dialog med Trygg Trafikk om dette temaet. De skrev at bilens skrog i større grad er beskytter i forsetet enn når man er plassert bak, og at frontkollisjoner uansett er ekstremt farlig. De skrev til meg at forskjellen i beskyttelse foran uten airbag og baksetet var såpass ubetydelig at det ikke spilte noen stor rolle. De skrev sågar at hvis det skapte bedre dialog og stemning i bilen å ha barnet foran, så var det å foretrekke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat