Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-18, 15:22   #83
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg er veldig opptatt av folks rett til privatliv, og for meg er det no-no å bruke tracking Devices overfor både mann og barn.

For meg er det viktig å respektere 16-åringens privatliv. Jeg har oversikt over bankontoen hennes, men sjekker ikke hva hun bruker penger til, men at hun har til det hun trenger.
Jeg sjekker ikke telefonen hennes, ha ikke tilgang på hennes SoMe-konti, jeg bruker ingen sporingsfunksjoner og noen ganger vet jeg ikke hvor hun er. Hun pleierå svare i telefonen eller på messenger - men det er skikkelig flau hvis jeg ringer når hun sitter på toget. Hun får bestemme sin egen frisyre og hva hun skal ha på seg. Jeg sender henne alene til fastlegen. Men hun er pålitelig og grei og har aldri misbrukt tilliten hun får.

Hvis jeg vil vite hvor mannen er i løypa, ringer jeg ham. Hvis han ikke svarer, regner jeg med at han ringer meg tilbake når han kan.

Disclaimer: Når det gjelder ungdom med destruktiv/kriminell adferd, er det klart at det må gjelde helt andre regler.

Jeg så Tenåringssjokket, og ble litt satt ut.

Avsporing om privatliv: Jeg synes det er fryktelig tragisk at det er en liten gjeng barn som vokser opp i sosiale medier - helt uten å vite om det en gang. Jeg snakker om ungene til de største SoMe-aktørene våre. UNgene til de store SoMe-aktørene, som figurerer i alle foreldrenes (oftest mor) SoMe-kanaler, og som brukes som underholdning i tv-serien "Bloggerne". Unger som ikke vet at de har hatt titusenvis av helt ukjente tilskuere - ofte fra før de ble født.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 11-12-18 kl 15:27.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat