Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-18, 18:11   #95
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Angående det å se om barneskolebarn rekker skolen, eller får gjort lekser. Det er jo en del av det å lære å ta ansvar selv tenker jeg. Dersom de kommer for seint til skolen en periode på barneskolen så er det jo strengt tatt ikke så farlig, litt flaut kanskje og dumt for læreren om klassen alltid må vente på samme elev. Men tanken min er at de da lærer at de må sørge for å rekke skolen og få gjort leksene, før de kommer så langt at forsentkomming og ugjorte leksern faktisk får konsekvenser.

Merket for øvrig at et vennepar ble frustrert og bekymret over at barnet ikke kom rett hjem fra skolen da de begynte å gå hjem alene. Hos oss var det ingen hjemme, som kunne savne barnet før etter noen timer. Heldigvis har ingen druknet eller blitt kidnappet på veien og jeg har heller ikke bekymret meg nevneverdig for det.

Jeg er enig. Jeg har aldri hatt som mål å passe på at ungene mine rekker skolen, det må de bare lære seg å passe på selv. Jeg gir dem beskjed om at de har med å passe tiden og komme tidsnok, forsentkomming er ikke ok, og det er min bestemte holdning om saken. Det vet de. Ut over det kan jeg ikke kontrollere dem, men jeg regner med at skolen gir beskjed hvis det er et problem, eventuelt at det blir tatt opp i foreldresamtalen. Hva gjør man egentlig, hvis man ser på appen at ungen tar avstikkere og somler på skoleveien og står i fare for å komme for sent? Kjører og plukker dem opp? Ringer og maser på dem om at de må gå fortere? Snakker med dem om det etter skolen (som om det hjelper, hvis det ikke har nyttet å si ifra tidligere)?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat