Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-20, 12:18   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Influencere, netthets og hvor går grensen, egentlig?

Det du sier i innlegg 26, Pøblis, er det jeg gjerne sier til elevene. Tidligere år har nok en del av elevene vært litt lunkne til å lære om bloggere - nå utvida til influencere -, men jeg trur jeg har blitt flinkere etter noen runder til å forklare elevene hvorfor jeg tar det opp, at influencere er med på å forme samfunnet, og at den svært utydelige grensa mellom privatliv og business er problematisk - særlig fordi influencerne ofte ikke ser hvor den går sjøl.

Jeg synes godt man kan si fra - men jeg har tru på å stramme inn regelverk, appellere til produsenter og den slags, jeg veit ikke om de som nå er blodfans eller influencerne sjøl er mulig å omvende. Det er greit at noen reagerer i kommentarfelt likevel, altså, man kan jo håpe det fører til økt refleksjon hos en del av følgerne. Og så får vi som er foreldre og lærere jobbe med å øke bevisstheten hos ungdommen. Jeg har trua på min gjeng.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat