Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-19, 22:41   #140
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har ca 145 kvadrat, to etasjer. Har egentlig nok plass, men kunne hatt litt annen planløsning (større soverom til barna). Har tv stue som barna bruker mye og to bad og stor hage, så vi klarer oss helt fint.

Jeg blir aldri helt fornøyd med hus(ene) jeg kjøper og er stadig vekk på finn.

I går dukket det opp en liten enebolig på finn. Betydelig nyere enn huset vi bor i nå som er fra 70-tallet (men pusset opp av forrige eier). Det er på 116 kvadrat. Lite uteplass og ikke hage annet enn en grønn flekk.

Nå har jeg et måls tomt, to plener (som mammas samboer i 80-årene klipper) og fire store bed. Jeg er ikke begeistret for hagearbeid, men jeg luker og forsøker å holde det greit. Men min mor og samboer blir jo ikke yngre. Om noen år er er de nok i leilighet.

Vi har egentlig en flott tomt nå, hyggelige naboer, rolig gate, men altså mye å holde synes jeg siden jeg er alene. Trengs litt maling her og der, men det kan malere ta seg av.

Vil vi bli fornøyd med ca 30 kvadratmeter mindre? Vi har bodd på den størrelsen før, men da var barna 8 og 4. Nå er de straks 14 og 10. Vil jeg savne terrassene rundt huset, plenen og tomta? Slik det er nå brukes det lite. I hverdagen er det jobb og skole pluss kjøring til og fra aktiviteter.

Regner vel med at eldste flytter hjemmefra om 5.5 år. Da er vi bare to igjen.

Er alene og har ingen planer om at det endres.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 02-01-19 kl 22:49.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat