Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-15, 19:22   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor dyre gaver kjøper dere til ektefelle og barna?

Ungene får vel gaver til et sted mellom 500 og 1000 kr hver - det blir nok nærmere 1000 til jul. Forrige bursdagsgave var et lite keyboard til 600 kr, til jul blir det nok bøker og Lego. Mannen og jeg kjøper gaver mellom 300 og 2000, stort sett. Dyrere om det er noe fornuftig. Kindle og tursko har jeg fått, men kan også få sånt som ei ny kokebok. Har bursdag neste uke og ønsker meg Bose QC25, ny pysj, kokebøker og løsvektste - tror budsjettet hans tilsier pysj og te i år, men jeg blir like glad for det. Mannen ønsker seg ny Apple TV (1700,-). Siden han aldri ønsker seg noe som helst, så betaler jeg gjerne såpass når han først ønsker seg noe.

Jeg synes vel i grunnen 1000 er mer enn nok, og prisen på julegaver har tatt litt av i storfamilien, så vi prøver å roe det litt ned; avtaler prisgrense med søsken og sånt. Av og til skjer det nok at vi går litt over - de siste seks åra har vi lagd liste og handla alle julegavene på én dag, sånn ei uke eller to før jul, og da hender det det blir "billigst" totalt å kjøpe noe litt dyrere enn avtalt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat