Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-16, 09:34   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilter de virkelig bilen min?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hihi, ja,jeg skvatt av den overskriften. Jeg er jo generelt veldig opptatt av å følge lover og regler og overholde frister, så følte meg småkriminell av å ha glemt noe jeg ikke visste at jeg måtte huske på.

Jeg så et eksempel på samme brev fra 2012 eller deromkring, da var de mye vennligere i overskriften. I og med at de har endret den, så har nok erfaring tilsagt at det må klar tale til fra første bokstav.

Jeg kjenner følelsen. Selv ba jeg om å få kontantstøtte fra da eldste fylte ett år i juni, og fram til hun begynte i barnehagen i august. Det ble utbetalt da fra og med måneden etter hun fylte ett år, og til og med måneden hun begynte i barnehagen, så det var bare snakk om i juli og august, men jeg tenkte at det var greie penger å ha med seg. I papirene skrev jeg også dette, fylte inn dato for når hun skulle starte i barnehagen, og presiserte det i tillegg i merknadsfeltet, at det kun gjaldt for to måneder.

Jeg fikk utbetaling, både i juli og august, og alt var greit, men så fikk jeg også utbetalt kontantstøtte i september. Jeg sendte en e-post og varslet om dette, skrev at barnet nå gikk i barnehage, og spurte om kontonummer hvor jeg kunne betale pengene tilbake. Jeg fikk ikke noe svar, bare ny utbetaling av kontantstøtte i oktober. Etter flere nye e-poster og telefoner fikk jeg omsider stoppet utbetalingene. Jeg skulle få brev med kontonummer etc. Og jo da, like etterpå fikk jeg et brev. Husker ikke nøyaktig formuleringen, men det stod mer eller mindre at jeg med viten og vilje hadde mottatt ytelser urettmessig, og at jeg derfor ville bli politianmeldt for trygdesvindel, om jeg ikke umiddelbart betalte tilbake det jeg hadde fått for mye.

Jeg ringte lett panisk, og forklarte nok en gang situasjonen, og den blide damen på telefonen sa at jada, de visste da det, de hadde jo både søknaden min og e-postene jeg hadde sendt, men dette var bare et standardbrev som ble sendt ut til alle som fikk utbetalt mer enn de skulle, jeg måtte bare slappe av, jeg kom ikke til å bli politianmeldt.

Jeg stotret vel noe om at de kanskje burde se på formuleringene i standardbrevene sine, før jeg la på og overførte pengene.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-09-16 kl 09:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat