Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 10:04   #108
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.550
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Dette. jeg skulle ønsker vi kunne diskutere dette på et litt mer nyansert nivå.



Det er jeg helt enig i.
Da er det lurt å ikke starte diskusjonen med "drit i å kjøpe en slik hund".

Jeg vil gjerne vite nøyaktig hvordan markedsføringen av cobberdog skiller seg fra andre raser. Hva som gjør det så galt?
Jeg HAR lest meg gjennom hva som står på hjemme siden og der er det mye kan/bør/opplever. Det står også at man må påregne å fortsatt bruke allergimedisin. Det står svært lite er/aldri/garanter.

De gjør rede for helseavlen på linje med andre raser. De har kjente foreldre i mange ledd. At prisen er høy betyr at det er en populær hund. Prisen på småraser (også blandinger) er svært høy.

Jeg forstår ikke hvordan dette skiller seg fra andre oppdrettere?


Dette er hentet fra en tilfeldig oppdretter av en tilfeldig rase. Som lover ikke så rent lite.

Sitat:



hundens egenskaper
hunden er først og fremst en brukshund med et helt unikt godt sammensatt spekter av intakte drifter fra sin stamfar ulven. Ikke at den er ulv – ei heller primitiv – men en meget komplett hunderase hvor de aller fleste driftsegenskapene fremdeles er inntakt sammenlignet med alle andre hunderaser. Dette gjør til at den kan brukes til hva som helst !
hund er verdens mest populære hunderase – og ikke ufortjent. Dette skyldes ene og alene dens unike allroundegenskaper og kan brukes til alt. I prinsippet skal kan en hund beskrives som ”kjeltringenes verste fiende og barnas beste venn”. Dette sier i seg selv rasens ekstreme evne til å ”sortere” riktig. Vi finner selvsagt nyanser innen rasen også, men dette er det ubestridelige utgangspunktet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat