Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-21, 16:10   #51
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leve uten bod?

Det går veldig fint tror jeg om man velger hvor mye plass man har til hver ting og så sørger for at man ikke kjøper nytt uten å kvitte seg med ting når det fullt.

Jeg har feks 1,5 m heng pluss 1,60 høyde med elfakurver til min komplette garderobe. Der må jeg oppevare både sommer og vinter klær. Når garderobeplassen er full kan jeg ikke kjøpe mere før det gamle er utslitt og kastet. Barna mine har 1m pax skap med heng oppe og 4 skuffer nede til både sommer og vinter klær. Skotøy kommer utenom. 1x per 6 måneder går vi gjennom klesskapet deres og fjerner det som er blitt vokst ut av. Det sendes videre til venners barn eller selges på finn eller loppis alt ettersom.

Fravokste sykler,ski og skøyter selger vi unna etterhvert når vi må anskaffe nytt. Bandyutstyr som vi har vokst ut av selges eller gir vi bort til andre. Det aktive utstyret har fått eget skap i inngangspartiet, for ingen gidder å slepe de svære baggene opp i 2. etasje.

Vi har et garasjeloft som vi bruker til hagemøbler, skiutstyr og hageredskap og dekkoppevaring, og sykler som er i bruk. Trampolinen bor også her om vinteren.

Inne har vi en bod ved soverommene som vi bruker til madrasser, kofferter og sekker. På gjesterommet har vi bokhyller til alle våre bøker og plass til ekstradyner og puter. I underetasjen har jeg vaskerom med plass til spisskammers og vaskemidler, strykejern, støvsuger etc. I tillegg har jeg 40 m2 bod der det meste kunne vært kastet. Verktøy til oppussing har en prominent plass der, lager til vin og andre drikkevarer fins der, og malingsrester og malingsutstyr bor også der. Pluss en vegg med esker der vi har julepynt, og gammelt skrot vi aldri bruker. På kontoret har vi egen skapvegg som inneholder sesongsko ikke i bruk, ulltepper, skriver, kontorrekvisita, og noen brett til servering som jeg ikke har plass til på kjøkkenet.

Skulle vi flyttet til leilighet måtte vi ha tømt kjellerboden, og garasjen for utstyr for å få plass. Kvittet oss med mye verktøy og hageredskaper og utemøbler (vi har plenty av det) Vi har i tilegg i 80 m2 loft, men er det tomt heldigvis. det er vel usikkert om vi ville hatt like mange ekstra rom i en leilighet som både kontor og gjesterom pluss 2 stuer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat