Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-10, 20:38   #60
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Vi handler en gang i uka på Rema. Som regel blir det mellom 800 og 900 kr. Legg på noen tilbudsvarer i ny og ne på andre butikker så havner vi på ca 4000 i måneden. Da spiser vi egentlig akkurat det vi har lyst på. Ikke indrefilet, for jeg synes entrecote er bedre, men kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, grovbrød, osv. Jeg lager nesten all mat fra bunn, og vi bruker mer grønnsaker enn kjøtt eller fisk på tallerkenen. Pålegg er stort sett barnevennlige som leverpostei, kokt skinke, gulost, prim, brunost, smøreost, kaviar, men det hender vi har spekeskinke også. Godteri handler vi også litt av hver uke. Også er husholdningsartikler som shampoo, balsam, tannkrem, dopapir, aliminiumsfolie, osv også innbakt i dette beløpet.

Hadde ikke bekymret meg om jeg måtte holde meg under 700 kr uka heller. Droppet godteriet og bakt brødet selv så hadde vi vært der - selv med 5 i familien hvorav ett er bleiebarn.

Vi kjøper forøvrig noen Landlordprodukter, ikke fordi vi må men fordi jeg synes de smaker like godt og ikke ser poenget i å betale dobbel pris for et annet merke.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat