Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-14, 14:30   #216
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What's your cultural dealbreaker?

Jeg tok meg i å føle meg litt beskjemmet i går kveld, for lillebror har hatt en fase der han har måttet lære å sette grenser for en venn som manipulerer. Det har vært vanskelig for han å skjønne at man kan sette grenser for en venn uten å samtidig avvise vennen som menneske. I denne prosessen har vi snakket mye om hvordan man skal føle seg inni seg når man er sammen med en venn og vi har blitt enige om at man stort sett skal ha en god følelse inni seg når man er sammen med en venn - om man ofte får en dårlig følelse i magen når man er sammen, så er det kanskje ikke noen god venn man er sammen med.

Vel, i går kveld snakket vi om dette igjen og jeg sa at jeg blir så glad av å være sammen med folk som er snille og morsomme og smarte. Det blir stille på lillebror før han sier "Jeg synes det holder at folk er snille. De trenger ikke å være smarte eller morsomme, det holder at de er snille."

Jeg som har raushet som kjepphest følte meg innmari lite raus der og da. Jeg sa meg enig med lillebror i at det å være snill er det viktigste man kan være. Samtidig er det liten tvil om at når vi snakker om venner av det nære slaget så er humor og et skarpt hode (mer i retning klok enn intelligent, riktignok) veldig viktig for meg.

Uhøytydelighet og humor er det som forteller meg veldig raskt hvorvidt jeg kommer til å bonde ekstra godt med noen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat