Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-14, 09:10   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du de/dem riktig?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det finnes mange dialekter som bare bruker 'de', men det er ikke slik der Cora bor, så vidt jeg veit. (Og dette med å bare bruke 'hun' tror jeg er et veldig nytt fenomen.)

Hvor langt øst brukes "de" tro? Jeg vet at det brukes et stykke østover i Aust-Agder. Kan det være noe som har beveget seg østover med årene?

En av de tingene jeg får neller av å høre er når folk erstatter hvilken/hviket med hvem. Det er også et østlandsfenomen. Er det ikke? Hvem bil er det? Hvem hus er det?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat