Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-21, 12:21   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge må man si "Godt nytt år" til folk?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I Sverige går man ganske raskt over til ”God fortsättning” (man burde skrive og si «på det nya året” etter, men det gidder man ikke). Når jeg flyttet til Norge syntes jeg ar man sa godt nytt år/gott nytt år/god fortsättning betydelig lenger enn i Sverige/hva jeg var vant med. Jeg slutter når denne uken er over. Det faller seg ikke helt naturlig å si/skrive det nå når vibhar kommet flere dager ut i januar. Jeg går ofte tilbake og legger det til før jeg sender mailen osv.

Takker for denne, jeg har allerede rukket å imponere svensk kunde.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat