Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-12, 10:04   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan organisere bilder?

Foreldrepermisjon og ferie gjør susen!

Jeg har nå satt i gang prosjekt "Bildeopprydning".
Alle bildefiler jeg har funnet på pc/eksterne harddisker er nå lagt over på iMacen, og importert inn i iPhoto. iPhoto knelte nesten da vi passerte 42.000 bilder, men heldigvis funker det fortsatt. Har kjøpt et program (ca 50kr) som heter Duplicate Annihilator, som nå surrer og går i bakgrunnen - så langt er det finnet 4000 duplikater, og den har fortsatt noen timer igjen å arbeide.

Etter det er utført, skal jeg bruke iPhoto Library Manager til å lage to eller tre biblioteker - ett for private bilder, ett for prosjektbilder (husbygging/hytte/tekniske ting) og antakelig ett til på sikt, for å kunne lage album/midlertidige prosjekter.


I og med at jeg har TC som tar backup hver time, og at alle bilder er blitt liggende der jeg fant dem... avventer jeg å sette på Jotta før jeg har litt struktur på bildefilene og slettet duplikater. Nå har jeg 85gb ++ med bilder og en litt for treg linje til å ta hele sulamitten.

Mannens prosjektbilder skal over på Dropbox, for de trenger han å ha rask tilgang til.

Håper dette funker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat