Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-23, 10:17   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vel og bra å bevare natur, altså, man at TRÆR skal være så hellige?

Trær er kjempeviktige for å håndtere regnvann, hindre erosjon, og er viktige for by-økosystemet. Røttene til et tre suger opp enormt mye mer vann enn en gressplen gjør, for eksempel.

Vi bor på ett av stedene i Oslo hvor det fortettes aller mest for tiden, dvs IKKE et småhusområde, og må si jeg synes det er litt vanskelig å sette meg inn i småhusplan-debatten, det er liksom litt sånn "let them eat cake". Hos oss er det et kjempeproblem at politikerne jo oppfordrer til tett og høyt, samtidig som de fraskriver seg ansvaret for å regulere inn skikkelige arealer til parker.

(Og på nabotomta skal det snart bygges - der står det flere store trær, blant annet flere hengebjerker og en stor, gammel alm. Jeg har sendt mail til utbygger, og bedt dem om å ta spare i alle fall almen! De svarte heldigvis hyggelig og oppløftende).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat