Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-16, 21:07   #47
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Det er et reelt problem at kvinner utsettes vold og trusler og hets fordi de er kvinner. Det er jeg helt enig i, og jeg mener at det er noe man bør snakke med barn og ungdom om. Voksne også.

Men jeg må si jeg er overrasket over at HI som stort sett prøver å se forbi kjønn startet en diskusjon om "prat med gutta" når hun lenger ned sier hun mener den er relevant for jenter også. Hvorfor lages det da en slik overskrift?

Og til dem som mener at man må snakke spesielt med guttene om dette: Jenter/kvinner som vokser opp uten å oppleve kvinnehets, nedvurdering pga. kjønn osv. eller ikke har blitt bevisstgjort på dette kan også ha vanskelig for å se at dette er et reelt problem. Jenter/kvinner kan også bidra til å nedvurdere kvinner. Fløyels kommentar om at jenter er mestre på bitchblikkinger et strålende eksempel. Det er derfor jeg ikke forstår at dette er noe vi skal legge meste på unge gutter. Selvfølgelig kan vinklingen på en samtale være noe annerledes ut fra om man snakker med en gutt eller jente, men ikke nødvendigvis. Jeg er også overrasket over at du i et så langt innlegg, Skilpadda, mener at jeg (?) barnsliggjør diskusjonen, mens du helt unnlater å kommentere det Esme skriver. Det hun skriver er etter min mening hetsing av gutter/menn og fullstendig uakseptabelt. Gutter og menn er stort sett ok, som Cuya skriver.

Jeg er redd for at vi i forsøket på å få slutt på kvinnehets og nedvurdering av kvinner, får mange menn til å føle seg nedvurdert og marginalisert. Det settes merkelapper på menn og gutter som gruppe som jeg opplever som veldig urettferdige, og derfor synes jeg det er viktig å være bevisst på hvordan man diskuterer dette og hvordan man snakker med barn og unge om det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 21-08-16 kl 21:43.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat