Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-17, 21:30   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

Jeg har to fagbrev og en akademisk utdannelse (i tillegg til en kvasiutdannelse som verken er fugl eller fisk, tror jeg), men yrkesfag er det som står mitt hjerte nærmest, og som jeg fremsnakker så snart jeg har mulighet.
Mitt håp for arvingene har vært at de skal følge hjertet sitt og ta en utdannelse de føler er riktig for dem, og som de ser for seg å kunne jobbe med i mange år.
Den ene av de gjorde det og er havnet på sånn passelig sin hylle. Hun har nok et hode i matematisk retning, så når småbarnstid er unnagjort gjetter jeg at hun vil gjøre noe for å kunne jobbe mer i den retningen.
Den andre startet på en utdannelse hun kjapt innså var helt feil og hoppet av, og jobber nå i påvente av å se lyset i form av hva hun vil bli når hun blir stor.

Jeg mener bestemt (og formidler til alle unge, håpefulle jeg har i min favn) at ingen utdannelse og yrke er mer høyverdig enn noe annet. Vi trenger fagarbeidere i renhold og konditorer like mye som vi trenger de som forsker på nordlysets aktivitet eller livssyklusen til en bjørk i granskog, og alle er like viktig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 18-03-17 kl 21:40.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat