Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-20, 10:35   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyhetsdekning fra rettssaken om Johanne?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns også det er viktig å få frem at mosketerroristen i denne saken ikke bare virret inn i en moske der han straks ble lagt i bakken. Han skjøt på dem, og skadet vel også minst en av dem, hvis jeg husker riktig. Han gikk altså inn tungt bevæpnet, og han avfyrte skudd med mål om å drepe. At han møtte på fryktløse gubber med kampsporterfaring var jo bare flaks. Og at han hadde bommet på dagen var bare hans egen idioti. Jeg har tenkt at han kanskje tenkte "id = fest, fredag = moskedag, ergo, det er i dag det er masse folk der". Tulling.

At han drepte søsteren sin pga hudfargen hennes viser jo også veldig grelt intensjonen hans.

Dette har vært planlagt, ja. Han hadde kjøpt en Go pro-kamera som han festet til hjelmen og planla å streame angrepet live på nettet. Heldigvis fikk han det ikke til å fungere.

Årsaken til at angrepet kom dagen før id er visst at han begynte å bli stresset for å bli avslørt, spesielt av stemoren. Hun hadde blant annet oppdaget at han hadde bestilt en skuddsikker vest, samt bilder av hakekors og NZ-terroren på rommet hans.

Jeg syns det er forferdelig skummelt at et tilsynelatende velfungerende menneske er i stand i til å gjøre slikt. Samtidig, han har mye alvorlig psykisk sykdom i familien, og det kan ha påvirket ham mer enn det som har kommet fram til nå. Moren tok livet av seg da han var 3-4, og jeg tror mormoren gjorde det samme. Det er klart det preger et barn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat