Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-24, 12:24   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.935
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du mye om naboene dine?

Ingen av våre nærmeste naboer bor slik at noen ville ligget døde alene i lang tid. De som bor over veien er en ung familie med tre barn. De som bor på den ene siden av oss er et par med en tenåringssønn. Vi passer hverandres katter når noen er bortreist og prater når vi treffes ute så jeg vet en hel del om dem og har også hilst på foreldrene deres når de har vært på besøk og vi har drukket kaffe hos dem. På den andre siden bor et eldre ektepar som vi ikke kjenner overhodet og ikke en gang har hilst på. Jeg har observert at mannen er sterkt redusert og at de har hjemmesykepleie hver dag og voksne barn som er innom flere ganger i uken og bl.a. hjelper til med hagearbeid, så de har et godt nettverk. Hvis det ikke var tilfelle hadde jeg nok likt å holde et lite øye med dem. Resten av de som bor i gata vår vet jeg lite (dvs i beste fall vet jeg omtrent hvem som bor der) eller ingenting som helst om.

Før vi flyttet hit bodde vi i blokk. Da opplevde vi at en enslig mann hadde ligget død i to uker i en leilighet i samme etasje. Vi pleide å utveksle noe ord i heisen eller i gangen med jevne mellomrom og han hadde nylig fortalt at han skulle på ferie og derfor reagerte vi ikke på at aviser og reklame hopet seg opp på dørmatten hans. Det viste seg da at han hadde dødd brått og uventet natten før han skulle reise. Det ville nok gått enda et par uker eller mer før vi hadde begynt å tenke at det var en veldig lang ferie og uttrykt bekymring til vaktmester eller andre med nøkkel.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 28-04-24 kl 12:41.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat