Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 11:27   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.440
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Jeg antar selvsagt at folk som kjøper ski som må smøres til seg selv og/eller ungene setter seg inn i hvordan man gjør det. Hva skal man ellers gjøre når man skal på skitur selv? Leie inn folk til å smøre skia? Det er jo ikke akkurat rocket science, har man ikke peiling kan man alltids google, spørre i sportsbutikken eller spørre pappa (hvis man har).

De som ikke kan eller ønsker å sette seg inn i hvordan man smør ski, antar jeg skaffer seg smørefrie.

Så regner jeg med at lærerne hjelper med smurning til de som er nødt til å låne ski fordi de ikke har. Jeg har lånt ut et par ekstra ski til barn som ikke har hatt selv, når mine barn har hatt skidag. Disse skiene har jeg selvsagt smurt på lik linje med skiene til mine egne.

Skrivet fra skolen hadde jeg ikke reagert på. Det er da helt vanlig, og har vært det på alle skoler jeg har vært i kontakt med, i alle år. Både under egen og mine barns oppvekst. Vedkubbe, sitteunderlag, varm drikke og pølser var vel standard utrustning på skoleskitur da jeg var barn også.

Nå har ene ungen her fått felleski, så det paret slipper jeg i alle fall å smøre. Jeg sender også med ungene smurning i sekken, og har lært dem hvordan de skal gjøre det selv, om de trenger å smøre om under turen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-18 kl 11:33.
My er aktiv nå   Svar med sitat