Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-22, 12:16   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den bærekraftige og besparende mat-tråden

For min del er det mye å spise litt kjedeligere eller iallefall litt mindre variasjon på en gang. Type ha 3-4 påleggstyper samtidig og så heller variere på hva vi kjøper enn å ha 10 ulike samtidig.

Fryse oppskåret brød og ikke ta opp hele brødet samtidig.

Og rydding av kjøleskap og kjøkkenskap jevnlig slik at ikke ting forsvinner bakerst for å gå ut på dato og man vet hva man allerede har i hus. Kanskje tilberede rester og mat på en måte slik at det er sannsynlig at noen forsyner seg av det i kjøleskapet.

Det jeg vet for min del er at det er urealistisk dersom det blir mye mer arbeid. Jeg kommer aldri til å drive dyrking, foredling og sylting i stor skala så lenge det ikke blir nødvendig for å overleve.

En ting jeg prøvde i helga var å lage cowboy caviar. Det var helt genialt og veldig godt. Vi hadde det meste fordi vi allerede hadde laget taco den helga, både rødløk, avocado, paprika og tomater i kjøleskapet. Så det eneste jeg trengte var tortillachips, sorte bønner, en lime og en boks mais og vi hadde kjempegod snacks til lørdagskvelden. Vil tro man kan variere mye basert på hvilke grønnsaker og bønner man har tilgjengelig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat