Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-22, 15:58   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den bærekraftige og besparende mat-tråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tja, norsk kjøttproduksjon står for ca 20 millioner tonn CO2-ekvivalenter (og de ekvivalentene er "verre" enn CO2 på kort sikt, men bedre på lang sikt, fordi det brytes ned til CO2), av totalt 50 millioner tonn, så det er et VESENTLIG bidrag, altså.

Og ja, skog og planter vokser og råtner og vokser og råtner, og går sånn roughly i null over tid. I motsetning til å bli omdannet til metan, som er en enormt kraftfull klimagass på kort sikt.

Å si at kjøttproduksjon ikke er et klimaproblem er en ganske original påstand, altså.

Nå sa jeg vel melkekua. Og det er et svært viktig poeng. Og du burde ha med tall på hva det graset (melke)kua spiser avgir i CO2 når det råtner. Viss ikke blir vel regnestykket litt spekulativt. Jeg vet det er provoserende, og det forbauser meg. Men ja, man kan ikke regne på hva kua fiser uten å faktisk trekke fra det hun spiser. (Og nei, det er ikke fis, det er rap). Og det beste vi alle kan gjøre er å slutte å fly. Men det hører ikke hjemme i en mattråd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat