Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 11:43   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Som regel er vi alle mest tjent med at ansvaret legges på rett sted, og at man i stedet for å være opptatt av å finne unnskyldninger andre steder, heller bruker tid og krefter på å finne de reelle årsakene. Ikke nødvendigvis årsakene som er de enkleste å håndtere. Kanskje ender vi opp med at dette er kulturbetinget, eller religiøst betinget? Kanskje er det ikke mangel på integrering eller oppfølging eller tilbud. Eller språkforståelse. Da er det faktisk DET som må jobbes med, tenker jeg, ikke sette inn en hel masse tiltak på feil sted. Ikke i denne saken hvert fall, hvor hovedmålet må være å beskytte barna.

Ingen av oss synes vel det er noen andre enn foreldrenes feil?

Jeg forsøker å forklare hvordan jeg innbiller meg at de endre opp med å ta slike valg, men jeg forsvarer det ikke. På ingen måte. Jeg synes det er helt forferdelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat