Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-18, 16:54   #98
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tenker også i utgangspunktet det, men jeg skjønner jo at man i mange tilfeller velger å svare likevel. Det er jo gjerne barna det går ut over hvis man skal prøve å oppdra partneren sin. Jeg hadde nok hatt større problemer med å godta at partneren (i mine øyne) respekterte meg så lite at ikke engang sykehusinnleggelse kunne gi meg ro.

Ja, men rent fornuftsmessig: I hvor stor grad går det faktisk ut over barna om man ikke tar telefonen i slike situasjoner? Jeg tenker at om man holder egen dårlig samvittighet utenfor regnskapet, så er det reelle skadepotensialet minimalt. Ingen hadde lidd overlast.

Og i det lange løp, så hadde barna antagelig vært tjent med at begge foreldrene kan håndtere slike situasjoner. Og far hadde vel i større grad hatt fokuset på barnas ve og vel om han ikke ringte partneren fire ganger i situasjonens forløp?

Men med egen samvittighet med i regnskapet, så forstår jeg også at det likevel blir til at man tar telefonen, altså. Noen ganger burde man gjerne skru den av og frata seg selv muligheten til å være tilgjengelig. Man er ikke uunværlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat