Sv: Filmer sett i 2015
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Huhei, jeg prøver igjen og ser hvor langt ut i året jeg greier å holde oversikt.
Hehe, jeg falt jo selvølgelig av. Men prøver å oppsummere. Litt hulter til bulter.
1. Mud. Comig of age-film fra Mississippielva. To gutter finner en båt i et tre på en øy i elva, og i den møter de mannen Mud. Kanskje en av de første kredible rollene på Matthew McConaugheys nå ganske lange seiersrekke. Nydelig, ganske langsom film.
2. White Collar - 6. og siste sesong. Serie om kunsttyven Neil som må samarbeide med FBI-agenten Peter for å løse "white collar crimes": Ikke verdens beste serie, men en veldig hyggelig serie, med veldig søte karakterer. Den sluttet akkurat sånn vi tenkte den kom til å gjøre
3. Big Hero 6. Veldig søt og morsom animasjonsfilm som vi har gledet oss til lenge. Visuelt right up my alley, og jeg lo høyt flere ganger.
4. Sise sesong av House of Cards. Yes! Tok seg skikkelig opp mot slutten. Jeg liker valgkamp, og Claire er virkelig en fantastisk karakter.
5. The Grand Budapest Hotel. Etter å bare ha sett en rekke dystopiske scifis gikk jeg på en Wes Anderson-binge. Nydelig film. Visuelt perfekt, morsom og søt historie.
6. Moonrise Kingdom. Den andre delen av Wes Anderson-bingen. Jeg lurer på å se den igjen med Hiawata. En litt mørkere enn Budapest, coming of age-film.
Jeg har sett mer også, men jeg husker ikke fler for øyeblikket.
__________________
Sist redigert av Tallulah : 19-03-15 kl 15:15.
|