Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-17, 10:05   #255
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg søkte meg fram til en Conradi tråd (vis bilder jeg også fikk på mail, helt uten at jeg var en del av FP).
Sett i lys av dagens lovgivning er det faktisk mange som ville blitt straffet.
Vi har beveget oss framover på 11 år.

Har vi beveget oss fremover sånn egentlig? De som satt i de trådene og oppførte seg _akkurat_ som mannegruppa Ottar, de fikk jo anledning og påminnelser om at man må kunne se siden til den det hadde skjedd med. Og de ga fullstendig faen, så man kan bare ikke si at "det var sånn på den tiden" og "man visste ikke bedre" og alle de unnskyldningene som faktisk #metoo anklagede bruker.

Nei, dette forteller noe grunnleggende om disse brukerne og det er at de ikke har noen godt utviklet evne til å føle empati eller har noe indre moralsk kompass. De skifter mening når det blir for mange som sier imot dem men neste gang de kommer i skvis mellom noe som er artig for dem og noe som er fælt for en annen så kommer de nok til å reagere akkurat likt.

Og derfor er det så viktig at folk sier ifra, for det er en del av befolkningen som ikke har noe bra egenmoral, de greier ikke/vil ikke prøve selv å finne det ut. De skifter bare mening dersom opinionen og ubehaget mot dem selv blir for stort.
Det er akkurat den mekanismen (og nå snakker jeg om samfunnet utenfor og ikke FP) gjør at i et miljø hvor det er greit å bruke kvinnefiendtlig/rastistisk språlbruk, så øker sjansen for at de få som har det i seg å være overgripere lettere gjør det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat