Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-19, 11:34   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag til middager som barn/ungdommer kan lage

En fast dag i uka ut over våren kommer jeg til å ha lange dager, slik at jeg ikke kommer hjem før ca 19. Guttungen og mannen har fotballtrening såpass tidlig at mannen ikke rekker å lage middag først, men han har tid til å spise den, hvis den er ferdig. Eldste datter har trening senere, møter omtrent faren og broren i døra, og kommer ikke hjem før de to yngste skal i seng.

Planen er derfor at denne dagen får ungene bytte på å ha ansvar for å lage middagen, slik at den er ferdig til mannen kommer hjem (ikke bare for at de skal rekke å spise middag før trening, vi kunne godt hatt middag sent i stedet, men like mye for at de skal få dette ansvaret og denne erfaringen). Den eldste (13) har laget en hel del middager før, og er vant med matlaging, men det blir ofte det samme som går igjen. De to yngste (11) har lite erfaring eller interesse for matlaging, men de har mat og helse på skolen nå, og klarer fint å lage middag hvis de må.

Jeg trenger tips til gode og enkle oppskrifter på middager de kan lage, kanskje særlig 11-åringene, nå i starten, til de får litt mer erfaring, men også ting som den litt mer erfarne 13-åringen kan lage. Vi kjenner matstart.no, og har tenkt til å kikke der, men vil gjerne ha flere tips!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat