Tråd: Barnebøker?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-06, 13:57   #25
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Farfar leste Løvehjerte for HE i sommer. Guttungen var helt fengslet, og elsket hvert ord. Farfar leste hver eneste kveld, og noen ganger var det så spennende at han ikke fikk lov å slutte i det hele tatt. Jeg hadde egentlig tenkt å vente et par år til med Løvehjerte, men det gikk veldig bra slik det var nå. Jeg forsøkte meg med Mio min Mio etterpå, men da hadde nok HE fått sin dose med skumle riddere, for den vil han ikke høre om i det hele tatt. Han liker Rasmus på loffen, Bakkebygrenda, Emil og Ronja Røverdatter. Ellers har han litt lyst å høre om Narnia, men jeg tror jeg venter litt, selv om jeg elsker bøkene. Ellers er det faktabøker om verdensrommet, krypdyr, insekter, haier og dinosaurer som leses om kvelden, i tillegg til barneleksikon, atlas, kokebøker og andre smånerdete ting.

Ellers liker jeg godt bøkene om Reven og grisungen. Tror det er Bjørn Rørvik som har skrevet dem. Gummitarzan er artig, og selvfølgelig Dustefjerten-bøkene, men de har jeg lest mest for egen del foreløpig. JC har lest mye om Lotta fra Bråkmakergata, men nå har han en Prøysen-periode, så der går det i Geitekillingen som kunne telle til ti nesten hver eneste kveld. Synes det er vanskelig å finne gode bøker for ungene, egentlig, og dukker det opp noen nye bøker som både jeg og ungene kan kose oss med, blir jeg glad.


Sist redigert av Kaija : 17-09-06 kl 11:42.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat