Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 17:41   #205
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Wow, det satt lenge i. Med mindre du er mye yngre enn jeg tror du er, da.

Nutildags :knirketiknirk:, synes jeg unger slipper unna altfor mye, og tenker at dersom argumentasjonen til foreldrene er "jeg gikk aldri på ski, det gikk bra med meg"/"jeg var ikke til stede i seksualundervisningen, men fikk bare 1,7 unger og ingen clamydia"/jeg skulket nesten alle heimkunnskapstimene, men kan jaggu lage saus fra bunnen likevel", er det strengt tatt ikke mye man egentlig trenger å få med seg fra skolen.

Vi bor i et samfunn med stort fokus på enkeltindividets følelser og rettigheter, vi blir krenket, psyke og antastet over en lav sko, og vi er fryktelig flinke til til å kjenne etter hvordan vi har det til enhver tid. Joda, man kan la være å bli med på skidag og ha det flott resten av livet, men den ballasten jeg tror barn og unge desperat trenger å ha med seg inn i voksenlivet, er å kjenne på at det er greit å være sist i rekka i skisporet, helt OK at noen er bedre enn det en selv er i noe. Kjenne litt på Livet på godt og vondt, og livet handler ikke alltid om å slippe unna ting man ikke er komfortabel med, i alle fall bør vi ikke fostre opp flere unger som tror at det er greia enn det vi allerede har gjort.


Var det godt å få det ut?

Jeg synes du drar den langt her med å involvere krenking og psyke og alt annet tull.
Jeg er helt sikker på at både jeg og Karamell sin gutt hadde blitt akkurat like bra mennesker om vi hadde sluppet tvangstur på ski og heller fått aket eller stått på skøyter eller baset i snøen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat