Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-22, 16:00   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan snørydding være kjønnsdiskriminerende? Les og lær!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Interessant!

Anekdotisk: Det året jeg var i permisjon og de kommende barnevognårene tror jeg Oslo kommune hadde en strategi om å brøyte og strø gangveiene. Det var påfallende at fortau og gangstien langs Akerselva bar fri for snø tidlig. Dette var før folk bedrev noe særlig vintersykling eller det var satset på sykling, så der tror jeg faktisk barnevogner, skoleveier og eldre var prioritert. Ikke rike som roper høyt. Og nå i Oslo er sykkelveiutbyggingen kommet betydelig lenger sentralt og østover enn oppover i Holmenkollen. Kanskje de tenker at vestkantfolket i Holmenkollen sykler uansett mens østkantfolket trenger litt incentiv?

Det vil jo i så fall være greit fundert i data: Iom at lavere utdanning og lavere inntekt = mer bilkjøring, så vil det kunne være et regelrett utjevnende tiltak å få flere av de som sykler minst, til å sykle mer (hvis man tenker at sykling har positive følger for helse og lommebok).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat