Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-17, 09:47   #37
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ønsker Høyre å ødelegge helsevesenet?

Så lenge regjeringen kaster bort milliarder på å gi sånne som meg skattelettelse, så er jeg ikke med på å diskutere nødvendigheten av innstramminger i pleiepenger for de alvorligst syke barna. Jeg har fått ca 3-5000 i skattelettelser de siste årene. Hurra, da kan jeg sette mer penger på fond, eller fly på enda lengre ferieturer(/s). De pengene kunne mye heller gått til å dekke en uke med pleiepenger for en forelder til et alvorlig sykt barn. Så kunne pøbelsara dekt den neste uken. 50 folk til, og vi har et helt år.

Skjulte formuer i utlandet (altså penger på bok, ikke "arbeidende kapital") utgjør minst 2 mrd i året i følge skattedirektøren. Svart arbeid er enda verre; 150 mrd i året. Vi har råd til både pleiepenger og skattelettelser for småbedrifter hvis vi hadde fått inn de pengene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat