Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-17, 13:34   #104
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis året er en sirkel ...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Året er en liggende ellipse. Den mørkeste tiden er lengst vekk, i den spisse delen (og den peker mot nordøst, pussig nok). Året går mot klokken, og ellipsen blir lysere og lysere ned mot midtsommer, som peker mot sørvest.

Åh, dette er det nærmeste jeg har sett mitt år! Ellipsen ligger riktignok ikke helt flatt, den står mer på skrå, og så er den ikke helt symmetrisk; det er mai/juni som ligger lengst borte, ikke juni/juli. Men desember/januar ligger selvsagt mot nordøst, ja.

Uken er en linje fra venstre mot høyre, og den går litt oppover mot helg, før den går ned mot ny mandag etter søndag. Men ukelinjen går helt klart over i en ny uke - hver uke kan ikke sees separat. Denne linjen ser jeg ikke i sammenheng med året, men ukenummer plasserer jeg derimot inn på årsellipsen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat