Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 12:58   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet "å lese"

Jeg kan godt ramse opp bøker jeg har hørt på lydbok hvis jeg fortelller hva jeg har lest i det siste (altså før jeg begynte å høre på podcast i stedet for lydbok når jeg sykler). Det er en helt adekvat måte å tilegne seg innholdet i boken på.

For ungene har jeg ikke regnet med lydbøker med i lesetreningen, siden det for dem da har handlet om å trene ferdigheten «å sette sammen bokstaver til ord og få opp lesehastigheten». Jeg regner likevel lydbøker høyt på kvalitetsting å gjøre, og vi prioriterer det høyt for bil etc (og de kan selvsagt alltid ellers velge om de vil lese eller høre på lydbok).

Hadde de hatt dysleksi eller andre leseutfordringer, hadde jeg mer enn gjerne regnet lydbøker som lesing, tror jeg (sammen med lærer, så klart). Jeg antar man da har andre metoder å utvikle leseferdigheter.

Så svaret er: jeg bruker ikke lydbok som eksempel på leseferdighet, men jeg skiller ikke når det er innholdet som er poenget.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat