Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-09, 14:26   #18
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at homsene i Mummidalen er ment å være homofile. Virkelig ikke. Både på grunn av tiden de ble skrevet i, som Teo er inne på, og fordi Tove Jansson selv var lesbisk og neppe ville funnet på å fremstille homofile som en egen type vesener.

Men nettopp pga av tiden det var skrevet i , så tenkte jeg at det var kanskje derfor de ble nevnt i samme åndedrag som Filifjonker og andre fantasifigurer. Da anerkjente man på en måte ikke deres eksistens.

Men jeg tror jeg har fått svar på spørsmålet. Jeg går for at Homsene ble kalt homser tilfeldig og ikke fordi de var homofile?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat