Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-19, 15:36   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Hvorvidt innenlandsferie regnes som lavterskel kommer for meg an på hvor vi er og hvordan vi bor.

For to år siden ferierte vi i Lofoten, og jeg tror ingen i familien så på det som lavterskel altså, selv om det var innenlands. Det var både langt, dyrt og eksotisk, og vi reiste sammen med en annen familie som kom fra utlandet. Riktignok omtrent dobbelt så langt dit som til Oslo, men om ei uke med Norway Cup hadde blitt etterfulgt av f.eks ei uke på Sørlandet, så hadde det hatt omtrent samme status som Lofotenferien, så lenge det hadde involvert leie av feriehus, hotellovernattinger e.l. Eller omtrent samme status som årets ferie, som består av Dana cup (med overnatting i feriehus), og deretter ei uke sammen med vennefamilie i leid hus nær sjøen på vestkysten av Sverige. Heller ikke lavterskel.

Vi har også hatt det som jeg har regnet for lavterskelferie flere ganger, da har vi vært på familie- eller vennebesøk innenlands. Det kan ha vært et godt stykke å reise det også, men vi har bodd gratis og reist billig, derfor har det vært lavterskel i vår skala (men ikke nødvendigvis i andres skala). Så hvis ei uke på Norway Cup hadde blitt etterfulgt av ei uke på besøk hos familie og venner i Hamar og omegn (som vi har en del av) hadde jeg sett på det som lavterskel, litt avhengig av hvordan selve cupen m/overnatting og mat hadde vært organisert.

Ei drøy uke i Frankrike er aldri lavterskel for meg da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-04-19 kl 15:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat