Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 09:41   #39
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har presisert mine innlegg for dårlig ser jeg. Jepp - duotest og tidlig UL sjekker risiko, og hvis risikoen er over en viss grense så utredes det videre om og evt hva som er galt. Det er dette som da kan gi grunnlaget for eventuell abort - ikke duotesten alene.

Poenget mitt var at tidligundersøkelsen får denne prosessen i gang fra uke 12 og ikke fra uke 18 - det er bedre for alle.

Nettopp, og det er dette som er kjernen i saken synes jeg. Fakta er at i dag har vi et "klasseskille" på de som kjøper seg tidlig UL og de som må vente til uke 18. Jeg tror jeg knapt kjenner en eneste kvinne som ikke var på en tidligere UL en uke 18.

Men dette er jo ikke overasskende fra KrF sin side. Partiet som også diskuterte at helseansatte som oppdaget evt avvik ved ordninær UL ikke nødvendigvis burde informere om det.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat