Tråd: Tel Aviv
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-17, 19:23   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg har vært relativt mange ganger i USA og to ganger i Israel. Grensekontrollen inn og ut av Israel er relativt ekstrem og for min del en helt annen opplevelse enn USA. Inn i USA tar det tid å stå i kø, men selve kontrollen har gått fort. Begge gangene jeg skulle inn i Israel måtte jeg gjennom en lengre samtale, og begge gangene jeg skulle ut så endevendte de bagasjen min. Den siste gangen tok de ut og inspiserte nøye hvert eneste plagg (også hver møkkete truse ).

Tel Aviv i seg selv var veldig ålreit, men som en hvilken som helst kul storby, egentlig. Det var morsomt å ha badet i Dødehavet. Interessant å ha besøkt Jeriko (verdens eldste by). Og gamlebyen i Jerusalem var utrolig spennende. Og å se murene og grensekontrollene ga perspektiv.

Men med tanke på den politiske situasjonen så ville jeg heller reist til Tokyo. Jeg har vært der også, og det er en vanvittig kul by. Ganske ulik «vanlige» storbyer. (Dog har jeg ikke peiling på hvor lett/vanskelig det er å finne vegansk mat i Japan.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat