Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-18, 10:49   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt eksempel på fattigdom?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Romanfiguren og barnet har like mykje som klassekameratane i den offentlege skulen og naboane i blokka på Sinsen, men blir flytta til Nordstrand for å gå på Steinerskolen, saman med elever som betaler 20K for skuleplass på ein skule som ikkje opererer med gratisprinsipp for aktivitetar. Går denne fiktive karakteren til Birgit Alm frå å vere gjennomsnitteleg til å bli fattig, når ho flytter?

Nå har jeg ikke lest boka, så jeg får ikke sagt noe annet enn noe litt generelt om saken, og det er mye mulig jeg hadde syns at eksemplene hennes var dårligere om jeg hadde lest den. Men jeg kan ha forståelse for at man ønsker å prioritere en skole som Steinerskolen, spesielt om den man sokner til er kjip. Samtidig så vil jo privatskole alltid regnes som en slags luksus i Norge, fordi vi har et såpass godt offentlig tilbud. Men mange av problemstillingene jeg innbiller meg at hun møter på, vil jeg tro er mer universelle enn at man trenger å dismisse alle argumentene hennes. På vår indre øst skole møter jeg hele tiden argumenter for og i mot foreldrebetaling, og jeg opplever at skolen vår er mye mindre opptatt av at alt skal være gratis enn skoler i mer jevnt bemidlede kretser, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat