Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-19, 22:17   #238
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvem inviterer man i konfirmasjon? Klart: besteforeldre, tanter og onkler og fetter/kusiner. Og når kusiner er etablerte med mann og barn, må vel de også inviteres? Og inviteres vennefamilier? Velger vi sistnevnte (hele familien og tre vennefamilier med barn) er vi oppe i 50 personer. Innser at jeg nok må begynne å tenke på lokale om vi blir så mange....

Veldig forskjellig hva folk gjør. Mannen har mange yngre søskenbarn, så det har vært en del konfirmasjoner opp igjennom. Noen ganger har vi blitt invitert til alt, noen ganger har vi blitt invitert bare til kaffe og kaker, et par ganger har bare mannen blitt invitert og noen velger å ikke invitere oss.

Noen inviterer venner med familie, noen inviterer venner av konfirmanten og andre har bare familie. Jeg ville nok tenkt mest på hvem konfirmanten har et nært forhold til og hva som er naturlig. Og dersom man velger å la konfirmanten invitere venner, så ville jeg lagt føringer slik at slekten også får oppmerksomhet fra hovedpersonen. Jeg opplevde nylig i en konfirmasjon at konfirmanten bare var sammen med venninnene og trakk seg unna og det føltes ganske rart og ugreit.

zinatara er ikke aktiv