Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-19, 20:26   #13
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai-middag: Tips til gryte eller annet som kan lages dagen før?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Chili con carne er et godt forslag, men det er typisk hverdagsmat hos oss - og den ene ungen er ikke så glad i det. Får Google oppskrifter på boeuf bourguignon, kanskje - det høres godt ut. Det finnes en frossen potetmosbase som er veldig lettvinn og ganske god.

Du skulle gjerne fått min oppskrift på BB, men jeg husker rett og slett ikke hvilken jeg pleier å bruke. Jeg slumper gjerne litt. Det ligger imidlertid et hav av oppskrifter på nett, så hvis du leser et par-tre ser du fort at det er relativt små variasjoner over samme tema. Jeg lar min putre på komfyren noen timer, andre lager den i ovn.

Tips: det skal være en del småløk i og disse går fort i oppløsning, så det kan være lurt å ha noen/alle oppi samme dag hvis du har tid til å la den putre litt da også. Ferdig potetmos har jeg ikke prøvd, men det blir helt sikkert bra. Brød eller bare kokte mandelpoteter går også bra.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat