Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-13, 08:34   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg vet at dette er en gammel tråd men den dukket opp i et google-søk, så da Også antar jeg den ikke har blitt mindre relevant med tiden.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Man jo ikke farge det i det hele tatt, selv om det er grått. :vill og gal:

Nei nemlig. Jeg har bestemt meg for å skippe farginga, jeg er SÅ lei - det koster masse penger og jeg må gjøre det relativt hyppig hos frisør og ettervekst hjemme - og masse kjemikalier oppi håret og greier, så nå blir jeg grå.
Dessuten ser jeg på det litt som rynkrer; sånn er jeg og sånn er det med den saken. Jeg er jo liksom så imot skjønnhetsoperasjoner og botox og slikt, spiser økologisk og den greia der, så hvorfor i all verden skal jeg drive å farge håret? Tenker jeg. Eller prøver jeg å tenke da, for det er en lettere panisk prosess det her.

Og jeg har såpass med grått at jeg blir grå, hvertfall foran, i følge frisøren min har jeg 70% grått oppå. Jeg har vel ca. 5 cm grått hår nå, og det synes veldig godt i etterveksten - de kaller det "skunk line" på engelsk og det kan jeg godt forstå. Jeg er der jeg antar folk tenker "har hun glemt å farge det, eller??". Det neste blir "men i all verden, driver hun å vokser ut grått hår?!" Og SÅ, langt om lenge kommer jeg forhåpentligvis til "så fantastisk flott hår hun har, men i alle dager, det er da grått?".

Men altså, det "de" sier er at all farge falmer, og den blir rødaktig og gulner. Så hvis man har tenkt å la det grå håret vokse ut så man skal bli gråhåret, vil striper og farge se stygt ut over tid ift det grå. Men det er jo i det tilfellet der man ikke fortsetter i det uendelige å farge over da, slik dere skriver om - da vil man jo hele tiden freshe opp fargen. Jeg har vurdert å stripe det med min egen farge som kommer sammen med det grå for å slippe denne "skunk-stripen" men vet jo at farge i mitt hår har en tendens til å bli rosa-oransj over tid, og da ender jeg opp med nok en farge jeg må ivareta og vokse ut av håret mitt, i tillegg til den fargede fargen og det grå jeg egentlig prøver å få lengre.


Sist redigert av m^2 : 27-05-13 kl 08:40.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat